GWX pierwsze wrażenia
Moderatorzy: Jatzoo, dragonfly
Posty: 78
• Strona 1 z 4 • 1, 2, 3, 4
GWX pierwsze wrażenia
Minie jeszcze sporo czasu zanim poznamy ten mod na tyle by móc go w pełni ocenić. Proponuję jednak wątek w którym będzie można opisać pierwsze wrażenia związane z pływaniem na GWX.
Jeśli chodzi o mnie to po pierwsze miła niespodzianka - GWX jest mniej "CPU żerny" niż World Mod 3.0 (gram na GWX z wyłączonym Harbour traffic). Mimo, że mój sprzęt nie ma wszystkich cech "recommended" to GWX chodzi mi bardzo ładnie.
Po drugie radzę zacząć kampanię od nowa. Kiedy odpaliłem swój poprzedni carrer to zamiast w porcie Wilhelmshaven "teleportowało" mnie do zachodnich wybrzeży Afryki...
Jak na razie największe wrażenie zrobił na mnie dźwięk w GWX. Dużo nowych ścieżek z "życia okrętu", fajny dźwięk przychodzącej wiadomości radiowej, znacznie poprawiony sonar i wiele innych.
Cieszy wiele drobnych detali takich jak np. przesunięcie opcji "prognozy pogody" na oficera wachtowego, ikonki są wyraźniejsze, mundury załogi poprawione, nie odpali się już ślepej rybki przez nieopatrzne trącenie entera
Stateczki toną powoli nabierając wody, jak na razie wybuchł mi tylko Pyro Ammunition ship, ale w tym przypadku to raczej zrozumiałe...
Sensory są urealnione, wyraźnie odczuwalny jest wpływ warunków pogodowych na ich pracę, jak i na wykrywanie wizualne, znacznie zredukowano widoczność w nocy (albo raczej nareszcie ją urealniono).
Podoba mi się to, że każdy napotkany kontakt jest szary i trzeba samemu zidentyfikować pod jaką banderą płynie. Można się naciąć - raz (kawałek na NW od Scapa Flow) we mgle storpedowałem statek transportowy płynący ku brzegom Anglii. Miał czerwoną flagę z daleka podobną do brytyjskiej, niestety tylko podobną i trochę renomy poszło w las...
Tyle pierwszych wrażeń z GWX. Gołym okiem widać, że ten mod to POTĘŻNY KAWAŁ DOBREJ ROBOTY. Wielkie dzięki dla autorów i wszystkich, którzy przyłożyli do tego dzieła ręki.
Pozdrowienia dla wszystkich szarych wilków
Jeśli chodzi o mnie to po pierwsze miła niespodzianka - GWX jest mniej "CPU żerny" niż World Mod 3.0 (gram na GWX z wyłączonym Harbour traffic). Mimo, że mój sprzęt nie ma wszystkich cech "recommended" to GWX chodzi mi bardzo ładnie.
Po drugie radzę zacząć kampanię od nowa. Kiedy odpaliłem swój poprzedni carrer to zamiast w porcie Wilhelmshaven "teleportowało" mnie do zachodnich wybrzeży Afryki...
Jak na razie największe wrażenie zrobił na mnie dźwięk w GWX. Dużo nowych ścieżek z "życia okrętu", fajny dźwięk przychodzącej wiadomości radiowej, znacznie poprawiony sonar i wiele innych.
Cieszy wiele drobnych detali takich jak np. przesunięcie opcji "prognozy pogody" na oficera wachtowego, ikonki są wyraźniejsze, mundury załogi poprawione, nie odpali się już ślepej rybki przez nieopatrzne trącenie entera
Stateczki toną powoli nabierając wody, jak na razie wybuchł mi tylko Pyro Ammunition ship, ale w tym przypadku to raczej zrozumiałe...
Sensory są urealnione, wyraźnie odczuwalny jest wpływ warunków pogodowych na ich pracę, jak i na wykrywanie wizualne, znacznie zredukowano widoczność w nocy (albo raczej nareszcie ją urealniono).
Podoba mi się to, że każdy napotkany kontakt jest szary i trzeba samemu zidentyfikować pod jaką banderą płynie. Można się naciąć - raz (kawałek na NW od Scapa Flow) we mgle storpedowałem statek transportowy płynący ku brzegom Anglii. Miał czerwoną flagę z daleka podobną do brytyjskiej, niestety tylko podobną i trochę renomy poszło w las...
Tyle pierwszych wrażeń z GWX. Gołym okiem widać, że ten mod to POTĘŻNY KAWAŁ DOBREJ ROBOTY. Wielkie dzięki dla autorów i wszystkich, którzy przyłożyli do tego dzieła ręki.
Pozdrowienia dla wszystkich szarych wilków
- Cpt. Zbych
- Tonaż: 28.000 BRT
- Dołączył(a): 15.07.06, 21:34
- Lokalizacja: Silesian sea ;)
CPU zdecydowanie "oddycha".
Pogoda była już w 1.0
A karierę kontynuuje bez problemów.
Identyfikacja-piękna rzecz.
Mgła, deszcz, noc kiepska widoczność, komunikat że SO słyszy śruby, zmiana kursu i szukam, szukam, w końcu pojawiają się światła pozycyjne. 400m za blisko, podchodzę jeszcze raz, zaraz co to za flaga... Irlandia- neutralni, szlag by to trafił - 4 Medium Cargo, 2 razy o mało mnie nie staranowały, 6h podchodzenia ale w końcu to wojna
Pogoda była już w 1.0
A karierę kontynuuje bez problemów.
Identyfikacja-piękna rzecz.
Mgła, deszcz, noc kiepska widoczność, komunikat że SO słyszy śruby, zmiana kursu i szukam, szukam, w końcu pojawiają się światła pozycyjne. 400m za blisko, podchodzę jeszcze raz, zaraz co to za flaga... Irlandia- neutralni, szlag by to trafił - 4 Medium Cargo, 2 razy o mało mnie nie staranowały, 6h podchodzenia ale w końcu to wojna
- Uapa
- Tonaż: 289.000 BRT
- Dołączył(a): 21.04.05, 19:21
- Lokalizacja: Alt Stettin
Na pierwszy rzut oka mod nie rużni sie tak bardzo od starego GW ale jak zaczyna sie dłużej grać można zuważyć mnustwo poprawek bardzo mi sie spodobało to że pogoda częściej ulega zmianie .W GW jak wpłuwało sie w sztorm to trwał om dwa tygodnie i ciągle to samo bez zmian tym razem pogoda zmienia się częściej i bardziej dynamicznie-przykład: dostałem meldunek o konwoju całkiem niedaleko mojej pozycji jak wyszedłem na mostek żeby zaczerpnąć powietrza miałem okazje podziwiać piękny zachód słońca ... wlazłem na mape ustawiłem kurs na przechwycenie konwoju i zaczęlem szukać na przyspieszonym czasie gdy może ze dwie godziny później wylazłem znów na mostek pogoda zmieniła sie baardzo mocno z pięknego sierpniowego słonecznego popołudnia zrobił sie mocno mglisty i burzowy wieczór. Zauważyłem również jedną wade która była już w GW osobiście nie podobało mi sie w nim rozmieszczenie eskortowców w konwoju moim zdaniem troche nie realistyczne i w GWX błąd ten został powielony :/ ale to tylko moje zastrzeżenie innym być może to nie będzie przeszkadzało. Co do wymagań to powielam opinie kolegów gra chodzi ładnie i bez zarzutów no może troche dłużej sie wczytuje.
- churchill
- Tonaż: 154.000 BRT
- Dołączył(a): 05.10.05, 14:40
- Lokalizacja: Lublin
Co do modelu zniszczeń to atakując dzisiaj konwój zatopiłem z ok 1300m jeden Pyro Ammunition Ship jedną torpedą. Nie widziałem eksplozji bo szybko poszedłem w zanurzenie ale jeszcze 50m pod wodą słychać było niesamowitą serie wybuchów więc musiało być niezłe piekiełko. Przed zejściem pod wodę puściłem jeszcze magnetyka pod medium tankera.
Nie widziałem zniszczeń dokonanych na tankowcu ale dostałem komunikat o zatonięciu tego giganta po ok godzinie od trafienia ( "bawiłem" się wtedy z eskortą). Sami bodyguardzi konwoju jak na 39 rok spisywali się całkiem całkiem. Trzymali mnie na ponad 150m ponad 3 godziny, wnioskując z strasznie głośnych wybuchów musieli rzucać prezentami całkiem blisko mimo, że mój okręt żadnych strat nie otrzymał. Ciekawy jestem co będzie się działo w późniejszych latach :O
EDIT:
Dodam też, że po raz pierwszy jak grałem w SH3 w 39 roku podczas jednego patrolu dwie torpedy wybuchły nie dopływając do celu ( jeden magnetyk drugi impact ).
Nie widziałem zniszczeń dokonanych na tankowcu ale dostałem komunikat o zatonięciu tego giganta po ok godzinie od trafienia ( "bawiłem" się wtedy z eskortą). Sami bodyguardzi konwoju jak na 39 rok spisywali się całkiem całkiem. Trzymali mnie na ponad 150m ponad 3 godziny, wnioskując z strasznie głośnych wybuchów musieli rzucać prezentami całkiem blisko mimo, że mój okręt żadnych strat nie otrzymał. Ciekawy jestem co będzie się działo w późniejszych latach :O
EDIT:
Dodam też, że po raz pierwszy jak grałem w SH3 w 39 roku podczas jednego patrolu dwie torpedy wybuchły nie dopływając do celu ( jeden magnetyk drugi impact ).
- FarszU
- Tonaż: 63.000 BRT
- Dołączył(a): 12.05.06, 21:39
- Lokalizacja: Wa-wa
he z tym rozmieszczeniem eskorty to zaczaiłem o co chodzi i zwracam honor twórcom, a tak na marginesie to przyznać trzeba że zróżnicowanie frachtowców płynących w konwojach jest bardo duże. Teraz to naprawde jest w czym wybierać
- churchill
- Tonaż: 154.000 BRT
- Dołączył(a): 05.10.05, 14:40
- Lokalizacja: Lublin
Mam trochę subiektywne podejście do GWX i ktoś może mógłby mi zarzucić nachalną propagandę, ale moim skromnym zdaniem GWX to duży kawał świetnej roboty, znakomicie poprawiający grę. Porównajcie sobie "czystego" SH3 i GWX - to przecież prawie dwie różne gry. System uszkodzeń nareszcie porządnie zbalansowany i randomizowany (o niebo lepiej od wersji poprzedniej czy NYGM), można bawić się w celowanie do różnych części statku w celu przyspieszenia agonii. Jeśli chodzi o "zasobożerność", to rzecz jasna słabsze maszyny mogą dostać zadyszki w portach, ale rozgrywka w morzu jest OK (ja dla GWX zmodernizowałem sobie kompa i cieszę oczy rozdziałką 1280x1024).
W tej chwili jedyne, czego mi brakuje w GWX to oczywiście wilczych stad, ale mam nadzieję, że GWX Team nie powiedział jeszcze ostatniego słowa.
Pozdrowienia dla wszystkich morskich wilków.
W tej chwili jedyne, czego mi brakuje w GWX to oczywiście wilczych stad, ale mam nadzieję, że GWX Team nie powiedział jeszcze ostatniego słowa.
Pozdrowienia dla wszystkich morskich wilków.
- jaxa
- Tonaż: 78.000 BRT
- Dołączył(a): 06.05.05, 18:10
Witajcie,własnie śćiągnąłem przed chwilką całe GWX plik instalatora oraz gwx od 1do 5 w plikach bin.I jest problem bo coś nie mogę zainstalować,próbowaem Deamonem ale co nie może odnaleźć ścieżki.
Proszę o pomoc
Z góry dzieki za wszelkie wskazówki
Proszę o pomoc
Z góry dzieki za wszelkie wskazówki
- Flysz
- Tonaż: 100.000 BRT
- Dołączył(a): 17.01.06, 14:04
- Lokalizacja: Kraków
No własnie mam wszystko w jednym folderze Po kliknięci w instalatora pojawia się info : "G:/ Silent Hunter III is not a valid Silent Hunter III v.1.4b instalation!Please select an installation of Silent Hunter III wchich has been patched to v.1.4b and is ummodified."
Zaznaczam że grę mam oryginalną z wgranym juz patchem 1.4
Nie mam pojęcia co się dzieje.
Zaznaczam że grę mam oryginalną z wgranym juz patchem 1.4
Nie mam pojęcia co się dzieje.
- Flysz
- Tonaż: 100.000 BRT
- Dołączył(a): 17.01.06, 14:04
- Lokalizacja: Kraków
Faktycznie odczuwalne jest zwiększenie umiejętności obstawy - już w 39 chłopaki potrafią przykopać. Dziwna sprawa ale większy problem niż z niszczycielami mam ze zgubieniem Armed Trawler-ów. Ostatnio dwa krążyły wokół mnie jak muchy i mimo, że płynąłem cichutko na 70 metrach na 1/3, lekko tylko manewrując, to ścigały mnie bardzo długo i tak precyzyjnie jak bym płynął na powierzchni pomalowany na odblaskowo-różowo.
Jesli chodzi o torpedy to magnetyków używam w GWX bardzo, bardzo rzadko bo często wybuchają przed celem. Co prawda przyszedł mi komunikat radiowy, że z powodu "premature explosions" nie należy używać zapalnika magnetycznego przeciwko jednostkom o wyporności poniżej (bodajże) 3000. Ale nawet przy większych statkach to się jednak zdarza - widać wadliwość tych zapalników została w GWX zwiększona...
PS czy wie ktoś może jakie jest pole rażenia bomby głębinowej w GWX?
Jesli chodzi o torpedy to magnetyków używam w GWX bardzo, bardzo rzadko bo często wybuchają przed celem. Co prawda przyszedł mi komunikat radiowy, że z powodu "premature explosions" nie należy używać zapalnika magnetycznego przeciwko jednostkom o wyporności poniżej (bodajże) 3000. Ale nawet przy większych statkach to się jednak zdarza - widać wadliwość tych zapalników została w GWX zwiększona...
PS czy wie ktoś może jakie jest pole rażenia bomby głębinowej w GWX?
- Cpt. Zbych
- Tonaż: 28.000 BRT
- Dołączył(a): 15.07.06, 21:34
- Lokalizacja: Silesian sea ;)
Uapa napisał(a):Odpalasz instalatora i wsio(wszystkie 6 plikow w jednym katalogu).
Jaxa jak ustawić 1280x1024?
Musisz ściągnąć SH3_SP2_Res_fix, przegrać do katalogu z grą pliki wchodzące w jego skład, a potem odpalić plik SP2 res fix.bat z tego pakietu i masz już rozdzielczość 1280x1024. Jeśli chcesz wyższą (a ludzie grają na 1600x1200), to musisz edytować plik .cfg.
Powodzenia
- jaxa
- Tonaż: 78.000 BRT
- Dołączył(a): 06.05.05, 18:10
Turkina napisał(a):Ja dziś spotkałem Passenger/Cargo dostał 2 torpedy, pierwsza w dziub, druga w rufę i odpłynoł sobie i to ma być zbalansowany system uszkodzeń
A co miał zrobić, poczekać na więcej? trafiaj dokładniej to i efekty będą lepsze.
Troszkę się przyjrzałem GWX, wrażenia pozytywne, eskorta upierdliwa do bólu 4 godziny pod wodą siedziałem, ale cóś się za szybko im bomby kończą, Hunt-I zrzucił na mnie około 12 i przestał pomimo że ciągle miał mnie w zasięgu, jak na razie pierwszy rejs więc niewiele mogę napisać zwłaszcza że mnie Tribal we mgle rozjechał.
Działo wreszcie funkcjonalne tylko ten bug z celownikiem, ponad 10*? to lekka przesada i chyba trochę za dużo wybuchów po trafieniu.
P.S
Jaxa, ty żeś to nie tylko testował jak widzę.
- wibwk
- Tonaż: 360.000 BRT
- Dołączył(a): 09.02.06, 18:21
Wlasnie wrocilem z pierwszego patrolu,a w gwoli scislosci morze mnie wyrzucilo .Moje odczucia odnosnie Gwx sa jak narazie pozytywne ,zauwazylem kilka subtelnych zmian.Mianowicie ,okret po zatrzymaniu silnikow elektrycznych zaczyna powoli zmieniac glebokosc, wydaje mi sie ,ze na Gw to nie mialo miejsca ,a jedynie naprawial to jakis mod.Poza tym obstawa konwojow jest faktycznie bardziej upierdliwa, ja dostalem na glebokosci 70m i 100m.Zmieniono rowniez skutecznosc dzialka pokladowego i flaka, w moim odczuciu na plus.reszta wyjdzie w praniu.
podrawiam
podrawiam
- Borman
- Tonaż: 58.000 BRT
- Dołączył(a): 15.08.06, 21:48
- Lokalizacja: Kraina Bongo Kongo
wibwk napisał(a):Turkina napisał(a):Ja dziś spotkałem Passenger/Cargo dostał 2 torpedy, pierwsza w dziub, druga w rufę i odpłynoł sobie i to ma być zbalansowany system uszkodzeń
A co miał zrobić, poczekać na więcej? trafiaj dokładniej to i efekty będą lepsze.
Troszkę się przyjrzałem GWX, wrażenia pozytywne, eskorta upierdliwa do bólu 4 godziny pod wodą siedziałem, ale cóś się za szybko im bomby kończą, Hunt-I zrzucił na mnie około 12 i przestał pomimo że ciągle miał mnie w zasięgu, jak na razie pierwszy rejs więc niewiele mogę napisać zwłaszcza że mnie Tribal we mgle rozjechał.
Działo wreszcie funkcjonalne tylko ten bug z celownikiem, ponad 10*? to lekka przesada i chyba trochę za dużo wybuchów po trafieniu.
P.S
Jaxa, ty żeś to nie tylko testował jak widzę.
Pierwsza torpeda pod przedni maszt magnetyk i eksplodowała pod kilem, druga to samo pod maszt rufowy łajba ma 2222 ton wyporności. Po obu trafieniach pod rufowym masztem wybuchł niewielki pożar. Sorki ale jak mam lepiej trafiać dwie torpedy na taki mały statek
- Turkina
- Tonaż: 21.000 BRT
- Dołączył(a): 15.12.05, 11:57
wibwk napisał(a):Turkina napisał(a):Ja dziś spotkałem Passenger/Cargo dostał 2 torpedy, pierwsza w dziub, druga w rufę i odpłynoł sobie i to ma być zbalansowany system uszkodzeń
A co miał zrobić, poczekać na więcej? trafiaj dokładniej to i efekty będą lepsze.
Troszkę się przyjrzałem GWX, wrażenia pozytywne, eskorta upierdliwa do bólu 4 godziny pod wodą siedziałem, ale cóś się za szybko im bomby kończą, Hunt-I zrzucił na mnie około 12 i przestał pomimo że ciągle miał mnie w zasięgu, jak na razie pierwszy rejs więc niewiele mogę napisać zwłaszcza że mnie Tribal we mgle rozjechał.
Działo wreszcie funkcjonalne tylko ten bug z celownikiem, ponad 10*? to lekka przesada i chyba trochę za dużo wybuchów po trafieniu.
P.S
Jaxa, ty żeś to nie tylko testował jak widzę.
Oprócz beta testowania coś tam jeszcze skrobnąłem, ale to bardzo skromny wkład w całość. Mimo to dzięki, ze zauważyłeś.
- jaxa
- Tonaż: 78.000 BRT
- Dołączył(a): 06.05.05, 18:10
Turkina napisał(a): Pierwsza torpeda pod przedni maszt magnetyk i eksplodowała pod kilem, druga to samo pod maszt rufowy łajba ma 2222 ton wyporności. Po obu trafieniach pod rufowym masztem wybuchł niewielki pożar. Sorki ale jak mam lepiej trafiać dwie torpedy na taki mały statek
Pewnie wybuchły za głęboko, chociaż też zauważyłem że najczulsza jest maszynownia, ale to w porządku jest akurat.
Jednego nie jestem pewien, czy hydrofony na ASW nie są za czułe, gubię ich dopiero po odstawieniu napędu i co dziwniejsze zaczyna się wtedy wynurzać
- wibwk
- Tonaż: 360.000 BRT
- Dołączył(a): 09.02.06, 18:21
wibwk napisał(a):Jednego nie jestem pewien, czy hydrofony na ASW nie są za czułe, gubię ich dopiero po odstawieniu napędu i co dziwniejsze zaczyna się wtedy wynurzać
co do czułości hydrofonu to zadam głupie pytanie : może kolega zapomniał włączyć cichą prędkość ??
Sam przyznam że miałem podobną sytuacje :Eskorta dobrała mi sie do tyłka i nie mogłem ich wogule zgubić do momentu aż zauważyłem że nie mam włączonego cichego biegu. Włączyłem i po jakimś czasie udało mi sie zgubić prześladowców.
a z tym wynurzaniem to jest zrozumiałe ponieważ zanurzone okręty podwodne znajdowały się w stanie tzw bezwładności i z fizycznego punktu widzenia jeśli śruby nie wywierały nacisku na stery głębokości to w jakiejś książce (najprawdopodobniej "das Boot') wyczytałem że właśnie w taki sposób zaczynał sie zachowywać okręt
- churchill
- Tonaż: 154.000 BRT
- Dołączył(a): 05.10.05, 14:40
- Lokalizacja: Lublin
churchill napisał(a):co do czułości hydrofonu to zadam głupie pytanie : może kolega zapomniał włączyć cichą prędkość ??
a z tym wynurzaniem to jest zrozumiałe ponieważ zanurzone okręty podwodne znajdowały się w stanie tzw bezwładności i z fizycznego punktu widzenia jeśli śruby nie wywierały nacisku na stery głębokości to w jakiejś książce (najprawdopodobniej "das Boot') wyczytałem że właśnie w taki sposób zaczynał sie zachowywać okręt
Pytanie nie jest głupie, ale nie zapomniałemm to pierwsza rzecz jaką zrobiłem, zresztą dzisiaj miałem inny przykład, leżałem na dnie 119m wszystko wyłączone załoga nawet bąków nie puszcza a i tak mnie wyczuli.
A co do wynurzania się samoczynnego, to powinien mieć raczej ujemną lub zerową pływalność a nie dodatnią chyba? zwłaszcza że wynurza się aż do szczytu kiosku. Ale może inne książki czytałem
- wibwk
- Tonaż: 360.000 BRT
- Dołączył(a): 09.02.06, 18:21
Witam Panów, niestety GWX przycina mi się mam kartę GF, FX 5500 128 ram,
czy mozna ja jakoś podkręcić??, lub jakie części GWX wywalic z gierki, aby w moim wypadku bujała się płynnie. acha przy wgraniu spolszczenia tekstów wywalało mi grę ( pod koniec ładowania się pojedynczej misji)
pozdr
czy mozna ja jakoś podkręcić??, lub jakie części GWX wywalic z gierki, aby w moim wypadku bujała się płynnie. acha przy wgraniu spolszczenia tekstów wywalało mi grę ( pod koniec ładowania się pojedynczej misji)
pozdr
- amigo
- Kapitän zur See
- Tonaż: 983.000 BRT
- Dołączył(a): 07.09.03, 12:34
Posty: 78
• Strona 1 z 4 • 1, 2, 3, 4
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości