"Już wkrótce", czyli co jest na tapecie
Posty: 24
• Strona 1 z 1
"Już wkrótce", czyli co jest na tapecie
Proponuję umieszczać w tym temacie nasze plany względem opisywania historii poszczególnych U-bootów, celem uniknięcia sytuacji dublowania się opisów
Z mojej strony wkrótce pojawią się historie:
- U-435
- U-166
Z mojej strony wkrótce pojawią się historie:
- U-435
- U-166
Ostatnio edytowano 22.03.06, 10:24 przez Myszkin, łącznie edytowano 3 razy
- Myszkin
- Tonaż: 960.000 BRT
- Dołączył(a): 24.05.05, 15:57
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski/Warszawa
"Już wkrótce", czyli co jest na tapecie
Witam !
Moje zamiary przedstawiałem onegdaj kol. Jatzoo, ale to dobry pomysł, aby zgłaszać swoje propozycje, by uniknąć "dubli".
Plany są następujące :
1/ typ IX D1 - podwodne transportowce : U-180, U-195
2/ typ VII D - małe stawiacze min : U-213 do U-218
3/ typ VII F - małe transportowce torped : U-1059 do U-1062
4/ typ IX D-42 - podwodny krążownik artyleryjski : U-883
Do jesieni powinno wystarczyć
Moje zamiary przedstawiałem onegdaj kol. Jatzoo, ale to dobry pomysł, aby zgłaszać swoje propozycje, by uniknąć "dubli".
Plany są następujące :
1/ typ IX D1 - podwodne transportowce : U-180, U-195
2/ typ VII D - małe stawiacze min : U-213 do U-218
3/ typ VII F - małe transportowce torped : U-1059 do U-1062
4/ typ IX D-42 - podwodny krążownik artyleryjski : U-883
Do jesieni powinno wystarczyć
- ObltzS
- Admiral
- Tonaż: 1.725.000 BRT
- Dołączył(a): 05.07.05, 19:31
- Lokalizacja: Polska południowa
Ja zacznę skromnie bo od U-428, a to ze względu na zbieznosc nazwisk mojego i czlonka zalogi Byc moze pozniej bedzie cos wiecej.
A teraz wezme na tapete U-49 i U-571. Jak widzicie na razie zbytnio sie nie wysilam - biore same 'malo znane' okrety Ale od czegos trzeba zaczac...
Zainspirowany lektura "Szarych wilkow..." postanowilem podjac sie opisania typu IXD2 (i IXD1 rzecz jasna tez ). Czyli:
U-177 - U-182
U-195 - U-200
U-847 - U-852
U-859 - U-864
U-871 - U-876
razem 30 wielkich oceanicznych lowcow Duuuzo pracy...
A teraz wezme na tapete U-49 i U-571. Jak widzicie na razie zbytnio sie nie wysilam - biore same 'malo znane' okrety Ale od czegos trzeba zaczac...
Zainspirowany lektura "Szarych wilkow..." postanowilem podjac sie opisania typu IXD2 (i IXD1 rzecz jasna tez ). Czyli:
U-177 - U-182
U-195 - U-200
U-847 - U-852
U-859 - U-864
U-871 - U-876
razem 30 wielkich oceanicznych lowcow Duuuzo pracy...
- Venasque
- Tonaż: 136.000 BRT
- Dołączył(a): 09.01.06, 16:57
- Lokalizacja: Szczecin
Re: "Już wkrótce", czyli co jest na tapecie
Przepraszam za zwłokę w publikacji historii/trochę roboty w firmie i spraw osobistych/ w finalnym czytaniu mam historie jednostek od U 201 do U 255 i postaram się je wrzucić do czerwca na forum
- Brodołak
- Admiral
- Tonaż: 1.770.000 BRT
- Dołączył(a): 04.01.06, 13:36
- Lokalizacja: Piastów
Re: "Już wkrótce", czyli co jest na tapecie
Cześć Brodołak !
Skąd my to znamy - niby "trąbią" o kryzysie, a średnio w pracy wypada dziennie po 11 godz. - pracuje się teraz dłużej, niż przed kryzysem ...
Przez tą fatalną organizację i planowanie ja także ciągle "odkładam" na "lepsze czasy" parę [jak mniemam] ciekawych tematów, ale wymagają one jeszcze zebrania dodatkowych informacji i ostatecznego "szlifu".
Zatem życzę Tobie sporo wolnego czasu [jak i sobie] - a mała przerwa w publikacji historii U-Bootów to taka "kwarantanna psychiczna", nawet od najprzyjemniejszych zajęć także trzeba nieco "oddechu" ...
Pozdrawiam - ObltzS.
Przepraszam za zwłokę w publikacji historii/trochę roboty w firmie
Skąd my to znamy - niby "trąbią" o kryzysie, a średnio w pracy wypada dziennie po 11 godz. - pracuje się teraz dłużej, niż przed kryzysem ...
Przez tą fatalną organizację i planowanie ja także ciągle "odkładam" na "lepsze czasy" parę [jak mniemam] ciekawych tematów, ale wymagają one jeszcze zebrania dodatkowych informacji i ostatecznego "szlifu".
Zatem życzę Tobie sporo wolnego czasu [jak i sobie] - a mała przerwa w publikacji historii U-Bootów to taka "kwarantanna psychiczna", nawet od najprzyjemniejszych zajęć także trzeba nieco "oddechu" ...
Pozdrawiam - ObltzS.
- ObltzS
- Admiral
- Tonaż: 1.725.000 BRT
- Dołączył(a): 05.07.05, 19:31
- Lokalizacja: Polska południowa
Re: "Już wkrótce", czyli co jest na tapecie
Wkrótce historia operacyjna U 256 (sorry za zwłokę czasową w publikowaniu)
Pzdr. Brodołak
Pzdr. Brodołak
- Brodołak
- Admiral
- Tonaż: 1.770.000 BRT
- Dołączył(a): 04.01.06, 13:36
- Lokalizacja: Piastów
Re: "Już wkrótce", czyli co jest na tapecie
Do autorów postów!
Po przeczytaniu postu dot. U-256 mam jedną uwagę: dlaczego przy podawaniu sukcesów bojowych nie podajecie ilości zestrzelonych przez u-booty samolotów alianckich? W końcu to są takie same jednostki jak statki i okręty, nie ma racjonalnego powodu, aby pomijać statki powietrzne. W przypadku okrętów nawodnych czasami podaje się zestrzelone przez nie samoloty. Jeśli zestawienie historii u-bootów ma być pełne, to trochę mi tego brakuje, tym bardziej, że samoloty były najskuteczniejszą bronią z.o.p.
I tak w przypadku U-256, U-flaka, lista sukcesów jest zubożona, bo widnieje na niej tylko jeden niszczyciel. A tymczasem U-256 w pewnym okresie wręcz się specjalizował w pojedynkach z samolotami, więc brak w podsumowaniu sukcesów ogólnej liczby zestrzelonych przez niego samolotów, jest moim zdaniem niedopatrzeniem - tym bardziej, że walka z samolotami (nie tylko topienie alianckiej żeglugi) miała być jego głównym typem działalności! Jeśli nawet w zagranicznych źródłach się liczby samolotów nie podaje, to tym bardziej wkład naszej polskiej strony powinien polegać na tym, że u nas można by było sobie łatwo odczytać info o zestrzelonych samolotach przez dany u-boot. Dobrze przecież wiecie, że wobec źródeł i opracowań zachodnich, trudno coś nowego napisać o u-bootach. A tak zawsze coś wnosilibyście nowego do "Historii u-bootów".
P.S. Oczywiście moja uwaga dotyczy tylko samolotów zestrzelonych w walce lub zniszczonych na skutek bezpośredniej walki z u-bootami (np. otwarcie ognia przez U-256 spowodowało kapotaż alianckiego samolotu o powierzchnię morza). Nie dotyczy natomiast sprzętu (samolotów, wozów pancernych, ciężarówek itp.) zniszczonych na skutek zatopienia przewożących je jednostek morskich (na frachtowcach lub nawet lotniskowcach zatopionych przez o.p.). Przyszło mi to do głowy kiedyś podczas czytania o wojnie na Pacyfiku. Tam czasem zdarzało się, że o.p. torpedował i uszkadzał lotniskowiec, który nie tonął, a na nim, na skutek pożaru np. zniszczeniu ulegały samoloty - te samoloty trudno zaliczyć do bezpośrednich ofiar okrętu podwodnego, co najwyżej są to straty pośrednie.
Pozdrowienia i gratulacje za świetną inicjatywę napisania tej historii!
Po przeczytaniu postu dot. U-256 mam jedną uwagę: dlaczego przy podawaniu sukcesów bojowych nie podajecie ilości zestrzelonych przez u-booty samolotów alianckich? W końcu to są takie same jednostki jak statki i okręty, nie ma racjonalnego powodu, aby pomijać statki powietrzne. W przypadku okrętów nawodnych czasami podaje się zestrzelone przez nie samoloty. Jeśli zestawienie historii u-bootów ma być pełne, to trochę mi tego brakuje, tym bardziej, że samoloty były najskuteczniejszą bronią z.o.p.
I tak w przypadku U-256, U-flaka, lista sukcesów jest zubożona, bo widnieje na niej tylko jeden niszczyciel. A tymczasem U-256 w pewnym okresie wręcz się specjalizował w pojedynkach z samolotami, więc brak w podsumowaniu sukcesów ogólnej liczby zestrzelonych przez niego samolotów, jest moim zdaniem niedopatrzeniem - tym bardziej, że walka z samolotami (nie tylko topienie alianckiej żeglugi) miała być jego głównym typem działalności! Jeśli nawet w zagranicznych źródłach się liczby samolotów nie podaje, to tym bardziej wkład naszej polskiej strony powinien polegać na tym, że u nas można by było sobie łatwo odczytać info o zestrzelonych samolotach przez dany u-boot. Dobrze przecież wiecie, że wobec źródeł i opracowań zachodnich, trudno coś nowego napisać o u-bootach. A tak zawsze coś wnosilibyście nowego do "Historii u-bootów".
P.S. Oczywiście moja uwaga dotyczy tylko samolotów zestrzelonych w walce lub zniszczonych na skutek bezpośredniej walki z u-bootami (np. otwarcie ognia przez U-256 spowodowało kapotaż alianckiego samolotu o powierzchnię morza). Nie dotyczy natomiast sprzętu (samolotów, wozów pancernych, ciężarówek itp.) zniszczonych na skutek zatopienia przewożących je jednostek morskich (na frachtowcach lub nawet lotniskowcach zatopionych przez o.p.). Przyszło mi to do głowy kiedyś podczas czytania o wojnie na Pacyfiku. Tam czasem zdarzało się, że o.p. torpedował i uszkadzał lotniskowiec, który nie tonął, a na nim, na skutek pożaru np. zniszczeniu ulegały samoloty - te samoloty trudno zaliczyć do bezpośrednich ofiar okrętu podwodnego, co najwyżej są to straty pośrednie.
Pozdrowienia i gratulacje za świetną inicjatywę napisania tej historii!
- quarvus
- Tonaż: 122.000 BRT
- Dołączył(a): 14.12.07, 12:07
- Lokalizacja: Poznań
Re: "Już wkrótce", czyli co jest na tapecie
Witam
Dzięki za spostrzeżenia w najbliższym czasie dodam do istniejących oraz do pisanych właśnie historii U-bootów informacje o sukcesach w walce z nieprzyjacielskim lotnictwem.
Pozdrawiam Brodołak
Dzięki za spostrzeżenia w najbliższym czasie dodam do istniejących oraz do pisanych właśnie historii U-bootów informacje o sukcesach w walce z nieprzyjacielskim lotnictwem.
Pozdrawiam Brodołak
- Brodołak
- Admiral
- Tonaż: 1.770.000 BRT
- Dołączył(a): 04.01.06, 13:36
- Lokalizacja: Piastów
Re: "Już wkrótce", czyli co jest na tapecie
niebawem
Historie operacyjne U 258 i U 259
Pzdr. Brodołak
Historie operacyjne U 258 i U 259
Pzdr. Brodołak
- Brodołak
- Admiral
- Tonaż: 1.770.000 BRT
- Dołączył(a): 04.01.06, 13:36
- Lokalizacja: Piastów
Re: "Już wkrótce", czyli co jest na tapecie
Witam
Właśnie kończę poprawiać opisy jednostek o numerach: od 222 do 232, 241, 251-254 /faza czytywania i korekty/, na przeczytanie i korektę czekają historie U 267, 268 i 269 oraz na napisanie w wersji elektronicznej historie jednostek o numerach od 270 do 299.
W planach odleglejszych /na 2011 rok/:
- korekta napisanych już historii jednostek o numerach od 300 do U 399,
- opracowanie historii jednostek o numerach od 400 do 499 /część zrobiona/.
Pzdr
Brodołak
Właśnie kończę poprawiać opisy jednostek o numerach: od 222 do 232, 241, 251-254 /faza czytywania i korekty/, na przeczytanie i korektę czekają historie U 267, 268 i 269 oraz na napisanie w wersji elektronicznej historie jednostek o numerach od 270 do 299.
W planach odleglejszych /na 2011 rok/:
- korekta napisanych już historii jednostek o numerach od 300 do U 399,
- opracowanie historii jednostek o numerach od 400 do 499 /część zrobiona/.
Pzdr
Brodołak
- Brodołak
- Admiral
- Tonaż: 1.770.000 BRT
- Dołączył(a): 04.01.06, 13:36
- Lokalizacja: Piastów
Re: "Już wkrótce", czyli co jest na tapecie
Witaj Łukasz !
Jesteś Przyjacielu n i e z m o r d o w a n y - zaczęło się od kilku pierwszych opisów, bodajże aż (!) czterech forumowiczów próbowało onegdaj zmierzyć się z tą materią, przy braku powszechnie dostępnych opracowań i źródeł w j. polskim [pozostały nieliczne tłumaczenia, głównie literatura obcojęzyczna no i net, głównie do weryfikacji podstawowych danych i listy załóg poszczególnych U-Bootów - Brodołak zna doskonale te adresy] - z owych czterech próbujących swoich sił na tzw. placu boju pozostał Jeden Niezmordowany [własnie Brodołak] - który nie tylko pisze nowe opracowania ale jeszcze ma siłę, by swoje dotychczasowe opisy uaktualniać i uzupełniać. Jesteś chyba Łukasz pierwszą osobą, która w kraju opracowała większość skróconych mini-historii poszczególnych jednostek.
I w tzw. związku z tym - chodzi mi po głowie pewien zamysł, ale musze najpierw pogwarzyć o tym z tobrukiem ... i dam znać na priva, ale już w nowym miesiącu, gdyż powinna się nieco uspokoić sytuacja w robocie.
Życzę Tobie wiele zapału i wytrwałości - pzdr. ObltzS.
Jesteś Przyjacielu n i e z m o r d o w a n y - zaczęło się od kilku pierwszych opisów, bodajże aż (!) czterech forumowiczów próbowało onegdaj zmierzyć się z tą materią, przy braku powszechnie dostępnych opracowań i źródeł w j. polskim [pozostały nieliczne tłumaczenia, głównie literatura obcojęzyczna no i net, głównie do weryfikacji podstawowych danych i listy załóg poszczególnych U-Bootów - Brodołak zna doskonale te adresy] - z owych czterech próbujących swoich sił na tzw. placu boju pozostał Jeden Niezmordowany [własnie Brodołak] - który nie tylko pisze nowe opracowania ale jeszcze ma siłę, by swoje dotychczasowe opisy uaktualniać i uzupełniać. Jesteś chyba Łukasz pierwszą osobą, która w kraju opracowała większość skróconych mini-historii poszczególnych jednostek.
I w tzw. związku z tym - chodzi mi po głowie pewien zamysł, ale musze najpierw pogwarzyć o tym z tobrukiem ... i dam znać na priva, ale już w nowym miesiącu, gdyż powinna się nieco uspokoić sytuacja w robocie.
Życzę Tobie wiele zapału i wytrwałości - pzdr. ObltzS.
- ObltzS
- Admiral
- Tonaż: 1.725.000 BRT
- Dołączył(a): 05.07.05, 19:31
- Lokalizacja: Polska południowa
Re: "Już wkrótce", czyli co jest na tapecie
Uprzejmie proszę o nie dublowanie opisów U-Bootów - pod następującym linkiem jest spis (viewtopic.php?f=14&t=904), w którym wystarczy poszukać czy dana jednostka była już opisywana czy nie, a jeżeli była, to kliknąć w link i dopisywać dalej. Nie ma sensu tworzyć nowych tematów o tych samych jednostkach bo tworzy to zamęt.
PS. Niestety, jestem zmuszony zablokować ten dział aby wszystko poprzenosić do odpowiednich tematów
PS. Niestety, jestem zmuszony zablokować ten dział aby wszystko poprzenosić do odpowiednich tematów
- Jatzoo
- Grossadmiral
- Tonaż: 2.353.000 BRT
- Dołączył(a): 22.08.02, 15:03
Re: "Już wkrótce", czyli co jest na tapecie
Witam !
No to Michał "narozrabiał" - głównie z jednostkami czarnomorskimi ... podaje ciekawe dane, ale porządek musi być
No to Michał "narozrabiał" - głównie z jednostkami czarnomorskimi ... podaje ciekawe dane, ale porządek musi być
- ObltzS
- Admiral
- Tonaż: 1.725.000 BRT
- Dołączył(a): 05.07.05, 19:31
- Lokalizacja: Polska południowa
Re: "Już wkrótce", czyli co jest na tapecie
Tak, robota ciekawa warta poczytania i zgłębienia tematu, ale tylko w zgodzie z istniejącymi dla tego działu postanowieniami
- Jatzoo
- Grossadmiral
- Tonaż: 2.353.000 BRT
- Dołączył(a): 22.08.02, 15:03
Re: "Już wkrótce", czyli co jest na tapecie
fajnie,
ale czemu nie interweniowano po 1. razie? Teraz macie robotę, ja się za to nie chwytam, bo z komputerem nie potrafię rozmawiać i go nie rozumiem. Nie to pokolenie. Teraz bądźcie łaskawi poczekać trochę, bo wolne moce przerobowe się skończyły. A brakuje tylko U 24.
ale czemu nie interweniowano po 1. razie? Teraz macie robotę, ja się za to nie chwytam, bo z komputerem nie potrafię rozmawiać i go nie rozumiem. Nie to pokolenie. Teraz bądźcie łaskawi poczekać trochę, bo wolne moce przerobowe się skończyły. A brakuje tylko U 24.
- Glasisch
- Tonaż: 191.000 BRT
- Dołączył(a): 15.06.05, 19:56
- Lokalizacja: Bytom
Re: "Już wkrótce", czyli co jest na tapecie
Glasisch napisał(a):ale czemu nie interweniowano po 1. razie?
Nie wszyscy admini siedzą 24h/dobę przed komputerem
A brakuje tylko U 24.
Czy aby na pewno? viewtopic.php?f=18&t=2818
- Jatzoo
- Grossadmiral
- Tonaż: 2.353.000 BRT
- Dołączył(a): 22.08.02, 15:03
Re: "Już wkrótce", czyli co jest na tapecie
faktycznie, można zostawić przecież bez epizodu czarnomorskiego
- Glasisch
- Tonaż: 191.000 BRT
- Dołączył(a): 15.06.05, 19:56
- Lokalizacja: Bytom
Re: "Już wkrótce", czyli co jest na tapecie
Witam
Wkrótce publikacja kolejnych historii operacyjnych jednostek o numerach od 471 - 486. Historie są już napisane, tylko czekają na sczytanie i poprawienie ewentualnych błędów, co mam zamiar zrobić podczas urlopiku.
Pozdrawiam Łukasz
Wkrótce publikacja kolejnych historii operacyjnych jednostek o numerach od 471 - 486. Historie są już napisane, tylko czekają na sczytanie i poprawienie ewentualnych błędów, co mam zamiar zrobić podczas urlopiku.
Pozdrawiam Łukasz
- Brodołak
- Admiral
- Tonaż: 1.770.000 BRT
- Dołączył(a): 04.01.06, 13:36
- Lokalizacja: Piastów
Re: "Już wkrótce", czyli co jest na tapecie
Witam
Wkrótce czyli tak za 2 tygodnie historia operacyjna U 703 (H. Bielfeld J. Brunner).
Wkrótce czyli tak za 2 tygodnie historia operacyjna U 703 (H. Bielfeld J. Brunner).
- Brodołak
- Admiral
- Tonaż: 1.770.000 BRT
- Dołączył(a): 04.01.06, 13:36
- Lokalizacja: Piastów
Posty: 24
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość