Typ 212
Posty: 60
• Strona 3 z 3 • 1, 2, 3
a propo kawitacji http://www.youtube.com/watch?v=KBHVjMHx ... re=related po 01:47 doskonale ją widac
- driver134
- Tonaż: 354.000 BRT
- Dołączył(a): 12.12.06, 19:05
- Lokalizacja: Warszawa
Muszę sprostować swą poprzednia wypowiedź, szczególnie po bliższym zapoznaniu sie z tematem kawitacji i implozji.
Napęd rosyjski o którym kiedyś czytałem (prototypowy do pływania cichego o. podwodnych i pomocniczy jednocześnie), o ile dobrze pamiętam działał jednak na nieco innej zasadzie niż torpedy opisane przez Groma, ale zjawisko kawitacji to szersze pojęcie.
Dla całkiem zielonych, jak Ja do niedawna link podstawowy
http://pl.wikipedia.org/wiki/Kawitacja
I jeszcze link o torpedach "Szkwał", choć wyjadaczom to się już nie przyda to zainteresowanych może zachęcić jeszcze bardziej.
http://www.op.osw.pl/op/uzbrojenie_op/? ... 4#comments
Właśnie, a tamten napęd był rodzajem turbiny wodnej.
Napęd rosyjski o którym kiedyś czytałem (prototypowy do pływania cichego o. podwodnych i pomocniczy jednocześnie), o ile dobrze pamiętam działał jednak na nieco innej zasadzie niż torpedy opisane przez Groma, ale zjawisko kawitacji to szersze pojęcie.
Dla całkiem zielonych, jak Ja do niedawna link podstawowy
http://pl.wikipedia.org/wiki/Kawitacja
I jeszcze link o torpedach "Szkwał", choć wyjadaczom to się już nie przyda to zainteresowanych może zachęcić jeszcze bardziej.
http://www.op.osw.pl/op/uzbrojenie_op/? ... 4#comments
Właśnie, a tamten napęd był rodzajem turbiny wodnej.
- evan82
- Tonaż: 921.000 BRT
- Dołączył(a): 03.11.07, 01:11
- Lokalizacja: Warszawa
Witam oto linki na stronkę shipspotting ze zdjęciami jednostek Typu 212
U 31 http://www.shipspotting.com/search.php? ... on=results
U 32 http://www.shipspotting.com/search.php? ... 75a63b2af6
U 33 http://www.shipspotting.com/search.php? ... fb1ca6709b
U 34 http://www.shipspotting.com/search.php? ... on=results
Scire http://www.shipspotting.com/search.php? ... on=results
U 31 http://www.shipspotting.com/search.php? ... on=results
U 32 http://www.shipspotting.com/search.php? ... 75a63b2af6
U 33 http://www.shipspotting.com/search.php? ... fb1ca6709b
U 34 http://www.shipspotting.com/search.php? ... on=results
Scire http://www.shipspotting.com/search.php? ... on=results
- Brodołak
- Admiral
- Tonaż: 1.770.000 BRT
- Dołączył(a): 04.01.06, 13:36
- Lokalizacja: Piastów
Witam oto nowe zdjęcia jednostek typu 212
U 33
http://www.shipspotting.com/modules/mya ... lid=687510
http://www.shipspotting.com/modules/mya ... lid=687507
http://www.shipspotting.com/modules/mya ... lid=687419
U 32 i U 34
http://www.shipspotting.com/modules/mya ... lid=685918
U 32
http://www.shipspotting.com/modules/mya ... lid=685909
U 33
http://www.shipspotting.com/modules/mya ... lid=687510
http://www.shipspotting.com/modules/mya ... lid=687507
http://www.shipspotting.com/modules/mya ... lid=687419
U 32 i U 34
http://www.shipspotting.com/modules/mya ... lid=685918
U 32
http://www.shipspotting.com/modules/mya ... lid=685909
- Brodołak
- Admiral
- Tonaż: 1.770.000 BRT
- Dołączył(a): 04.01.06, 13:36
- Lokalizacja: Piastów
Re:
ObltzS napisał(a):Witam !
Omawiany typ należy do jednych z najcichszych o.p. na świecie - tak niskiego, generowanego przez płynący o.p. poziomu szumów i hałasów nie udało się uzyskac nawet Yankesom ani Rosjanom. Kiedy emitowano na kanale National Geographic film o najnowszych nabytkach US Navy [o.p.] takich jak USS Texas czy USS Virginia podano w tych filmach taką informację, że Amerykanie pożyczali od Bundesmarine okręt typu 212, by porównać poziomy generowanych szumów i hałasów, których zresztą i tak nie osiągnęli, jednak typ 212 służył bardziej za wzorzec i punkt odniesienia do porównań i analizy wykonanych w trakcie testów zapisów dźwięków z hydrofonów.
Tak wygląda konsekwencja w odniesieniu do olbrzymiej tradycji w budowie o.p. - mnie najbardziej zaszokował fakt, że typ 212 nie posiada reaktora atomowego, a zastosowany nowy typ baterii [ogniw] paliwowych jest równie skuteczny jak reaktor [nie wymaga dostępu powietrza z zwenątrz] a ile bardziej bezpieczny w eksploatacji - czyżby Niemcy ponownie po latach wyznaczyli nowy kierunek w projektowaniu o.p. i ponownie wprowadzili novum tam, gdzie niektóre sprawy wydawały się być całkowicie technicznie skończone pod względem swego rozwoju ?
Przypomina to trochę historię typu XXI - ale jak pisał Brodołak, prawdopodobnie w naszej flocie nie będzie żadnego takiego typu.
Polityka MON jak i Dowództwa PMW w odniesieniu do rozwoju naszej floty jest tak zawiła i skomplikowana, że jak onegdaj mawiano : "biez wodki nie rozbieriosz".
Nic z tego postu nie jest prawdą, zaczynając od samej nazwy. Nie ma typu 212. Program okretów podwodnych typu 212 został anulowany w poczatkach rowoju - tu natomiast chodzi o typ 212A.
ów cichy napęd osiagnieto dzieki zastosowaniu napędu hybrydowego, w postaci klasycznego napędu elektrycznego wspomaganego pod woda za pomocą dieslowskiego generatora, oraz wodorowo-tlenowych ogniw paliwowych. Same ogniwa tez nei sa nowoscią - po raz pierwszy na skalę przemysłową zastosowali je amerykanie w programach kosmicznych Merkury, Gemini i Apollo, a w zakresie jednostek podwodnych do zasilania pojazdów DSRV. Prawda jest natomiast, ze Niemcy zastosowali je z dobrym skutkiem jako pierwszy w regularnych okretach podwodnych. Ogniwa mają jednak znaczneie jedynie pomocnicze - uzupełniające - podstawowym źrodłem energii dla okretów typu 212A jak i 214 jest niemal klasyczny generator Diesla, Dopiero przyszły tym 213 ma miec napęd w calosci oparty na źródle energii w postaci ogniw paliwowych. Przy tym jednak, wbrew temu co piszesz, ogniwom jako źródłu energii niezmiernie daleko do wydajnosci okrętowego reaktora jądrowego. Pod wzgledem wydajnosci energetycznej wciąż dzieli je przepasc. Oczywiscie ze jednostki niejadrowe są cichsze od okretów z napędem jadrowym - te pierwsze nie maja wszak hałaśliwych pomp płynów chłodzacych reaktor. Jeśli jednak pompy te zostana wyłączone przy niskiej prędkości, a chłodziwo krąży z wykorzystaniem zjawiska konwekcji, nowoczesne AOP są równie ciche jak jednostki niejadrowe.
- bmc3i
- Tonaż: 24.000 BRT
- Dołączył(a): 21.06.13, 06:03
Re: Typ 212
Witam !
Za portalem morskim :
http://www.portalmorski.pl/morze-inne/marynarka-wojenna/35514-nowoczesny-niemiecki-okret-podwodny-typu-212-po-raz-pierwszy-w-polsce
Skoro wizyta ma mieć charakter kurtuazyjnej - ciekawe zatem, czy będzie cumowała także w Basenie Nr 1, gdzie byłaby możliwość jego dokładnego obejrzenia, nie mówiąc już o rzadkiej okazji do sesji foto, może nasi Forumowicze z trójmiasta będą mieli okazję wrzucenia kilku fotek ...
Za portalem morskim :
http://www.portalmorski.pl/morze-inne/marynarka-wojenna/35514-nowoczesny-niemiecki-okret-podwodny-typu-212-po-raz-pierwszy-w-polsce
Skoro wizyta ma mieć charakter kurtuazyjnej - ciekawe zatem, czy będzie cumowała także w Basenie Nr 1, gdzie byłaby możliwość jego dokładnego obejrzenia, nie mówiąc już o rzadkiej okazji do sesji foto, może nasi Forumowicze z trójmiasta będą mieli okazję wrzucenia kilku fotek ...
- ObltzS
- Admiral
- Tonaż: 1.727.000 BRT
- Dołączył(a): 05.07.05, 19:31
- Lokalizacja: Polska południowa
Posty: 60
• Strona 3 z 3 • 1, 2, 3
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości