Test wieży plot Typ XXI
Moderatorzy: Jatzoo, Brodołak, ObltzS, SnakeDoc
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Test wieży plot Typ XXI
Czy ktoś z Was ma zdjęcia i informacje na temat testów wieżyczki Plot dla typu XXI. Wieżyczka ta była testowana na typie VII lub IX. Kiedyś widziałem takie zdjęcia w internecie (chyba były 2). Ale nie mogę ich teraz znaleźć.
Poszukuje również dokładnych planów tej wieżyczki.
Poszukuje również dokładnych planów tej wieżyczki.
- Cypis2017
- Tonaż: 2.000 BRT
- Dołączył(a): 15.04.17, 13:06
Re: Test wieży plot Typ XXI
Witam !
Typ wieży (kiosku) dla projektowanego Elektroboota był testowany na U 37 (typ IX A).
Typ wieży (kiosku) dla projektowanego Elektroboota był testowany na U 37 (typ IX A).
- ObltzS
- Admiral
- Tonaż: 1.727.000 BRT
- Dołączył(a): 05.07.05, 19:31
- Lokalizacja: Polska południowa
Re: Test wieży plot Typ XXI
Dziekuję ObltztS za informację .
Bardziej chodziło mi o wieżyczkę z działkami przeciwlotniczymi. Jak pamiętam to zdjęcie , było zrobione z perspektywy kiosku , przed kioskiem na pokładzie była zamontowana wieżyczka 2 × 2 3-cm-Flak M 44 . U-boot na którym testowano tą wieżyczkę był chyba typu VII. Może ktoś z Was kojarzy/ma to zdjęcie.
Bardziej chodziło mi o wieżyczkę z działkami przeciwlotniczymi. Jak pamiętam to zdjęcie , było zrobione z perspektywy kiosku , przed kioskiem na pokładzie była zamontowana wieżyczka 2 × 2 3-cm-Flak M 44 . U-boot na którym testowano tą wieżyczkę był chyba typu VII. Może ktoś z Was kojarzy/ma to zdjęcie.
- Cypis2017
- Tonaż: 2.000 BRT
- Dołączył(a): 15.04.17, 13:06
Re: Test wieży plot Typ XXI
Witam !
Jak w temacie - zdjęcie U 37 (typ IX A) z eksperymentalnym typem kiosku zaprojektowanym dla Elektroboota. Ten nowy rodzaj opływowego kiosku był testowany tylko na typie IX, z uwagi na możliwości osiągnięcia prędkości w położeniu podwodnym, które i tak mocno odbiegały od typu XXI ("dziewiątka" zaledwie 7,7 w. do 17,2 w. dla Elektroboota), ale prędkość w zanurzeniu "siódemki" i "dziewiątki" była niemal identyczna, to jednak "dziewiątka" posiadała mocniejsze diesle i co najważniejsze, nowy kiosk mieścił się zdecydowanie lepiej na górnym pokładzie właśnie "dziewiątki" z uwagi na to, że był on szerszy.
"Siódemki" nigdy nie były brane pod uwagę do tych testów, które miały sprawdzić opory w zanurzeniu i przepływ wody wokół nowego kształtu kiosku - dla dotychczasowych standardowych typów (siódemki i dziewiątki) przepływy miały charakter turbulentny (nieuporządkowany) a nowy zaprojektowany kształt kiosku dla typu XXI wykazywał opływ wody laminarny (uporządkowany) - brak otwartych przestrzeni (np. pomost w tradycyjnych typach) powodował nie tylko większe opory wody w trakcie zanurzania alarmowego, ale także wydatnie wpływał na poziom emitowanych hałasów i szumów od opływu nieuporządkowanych strug wody.
Jak w temacie - zdjęcie U 37 (typ IX A) z eksperymentalnym typem kiosku zaprojektowanym dla Elektroboota. Ten nowy rodzaj opływowego kiosku był testowany tylko na typie IX, z uwagi na możliwości osiągnięcia prędkości w położeniu podwodnym, które i tak mocno odbiegały od typu XXI ("dziewiątka" zaledwie 7,7 w. do 17,2 w. dla Elektroboota), ale prędkość w zanurzeniu "siódemki" i "dziewiątki" była niemal identyczna, to jednak "dziewiątka" posiadała mocniejsze diesle i co najważniejsze, nowy kiosk mieścił się zdecydowanie lepiej na górnym pokładzie właśnie "dziewiątki" z uwagi na to, że był on szerszy.
"Siódemki" nigdy nie były brane pod uwagę do tych testów, które miały sprawdzić opory w zanurzeniu i przepływ wody wokół nowego kształtu kiosku - dla dotychczasowych standardowych typów (siódemki i dziewiątki) przepływy miały charakter turbulentny (nieuporządkowany) a nowy zaprojektowany kształt kiosku dla typu XXI wykazywał opływ wody laminarny (uporządkowany) - brak otwartych przestrzeni (np. pomost w tradycyjnych typach) powodował nie tylko większe opory wody w trakcie zanurzania alarmowego, ale także wydatnie wpływał na poziom emitowanych hałasów i szumów od opływu nieuporządkowanych strug wody.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
- ObltzS
- Admiral
- Tonaż: 1.727.000 BRT
- Dołączył(a): 05.07.05, 19:31
- Lokalizacja: Polska południowa
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość